Ga door naar hoofdinhoud
ILME Feestje Doppies I Love My Ears

‘Doppies’ activeren jongeren om oordoppen met muziekfilter te dragen tijdens het uitgaan.  

I Love My Ears lanceert karakter van een oordop met muziekfilter in nieuwe campagne.  

Op donderdag 25 mei start I Love My Ears de ‘Doppies’ campagne om jongeren in de leeftijdsgroep 18-25 jaar, te activeren oordoppen met muziekfilter te dragen.

Resultaat uit de pilot

Uit de pilot van deze campagne is naar voren gekomen, dat van alle jongeren die de uitingen hadden gezien (zoals video's, social uitingen etc), 10% meer oordoppen met muziekfilter kocht ten opzichte van de groep die de campagne niet heeft gezien. Een belangrijk resultaat omdat nu nog drie op de vier uitgaande jongeren in deze leeftijdscategorie geen oordoppen met muziekfilter draagt. Terwijl het dragen van deze oordoppen gehoorschade voorkomt en je de muziek en het uitgaan op eenzelfde manier beleeft. Het is dus belangrijk om deze boodschap over te brengen bij jongeren. 

placeholder
3 op de 4
jongeren draagt geen oordoppen met muziekfilter tijdens het uitgaan.

Waarom oordoppen met muziekfilter?

In de Doppies campagne worden de voordelen van het dragen van oordoppen met muziekfilter goed op een rij gezet. Oordoppen met muziekfilter geven je nog steeds een helder geluid en je hoeft je stem niet te verheffen om met vrienden te praten. Dit wordt verweven met de preventieboodschap om je gehoor gezond te houden. Saskia Kloet, programmamanager gehoor van VeiligheidNL:  “Gehoorschade is onomkeerbaar. Je kunt het dus nooit meer genezen. Dit heeft grote impact op je dagelijks leven. Het beschermen van je gehoor is dus wat ons betreft essentieel om gehoorschade te voorkomen of om beginnende schade niet te verergeren”.  Tijdens een gemiddeld festival, concert of clubavond met elektrisch versterkte muziek, is het gemiddelde geluidsniveau vaak hoger dan het veilige niveau voor vrijetijdsgeluid

placeholder

Doppie is een karakter

Een Doppie is het karakter van een oordop met muziekfilter en staat centraal in deze nieuwe campagne. Doppies gaan een gesprek aan in herkenbare situaties voor jongeren en herinnert hen eraan om oordoppen met muziekfilter te dragen voor een optimale muziekbeleving.  De campagne start 25 mei, tijdens het festivalseizoen en piekt in augustus ook tijdens de introductieweken van de studentenverenigingen in samenwerking met de Landelijke Kamer van Verenigingen.  

Er is een ondersteunend campagnepakket ontwikkeld waardoor de Doppie karakters en het belang van oordoppen met muziekfilters ook via de convenantpartners onder de aandacht kan worden gebracht bij organisatoren van concerten, evenementen en festivals. 

Veel oordoppenleveranciers steunen de campagne en bieden tijdens de lancering van de campagne een kortingsactie aan  voor oordoppen met muziekfilter.  

Meer over onderwerpen:

Meer voor werkvelden:

Thema

Gehoorschadepreventie

Gehoorschade komt vaak voor. Eén op de acht Nederlanders boven de 40 jaar heeft gehoorverlies, deels door blootstelling aan hard geluid. Het thema Gehoorschadepreventie zet zich in om deze onomkeerbare vorm van letsel te voorkomen.

Meer over dit thema
placeholder