Ga door naar hoofdinhoud

Service en contact

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over je Mijn VeiligheidNL account, webshop bestellingen en aanmeldingen voor events, trainingen en e-learnings.

Mijn VeiligheidNL account

Met een VeiligheidNL account kun je je aanmelden voor e-learnings, trainingen, webinars en andere events. Daarnaast heb je je account nodig voor het bestellen van materialen zoals folders en boeken. Een deel van onze kennis is exclusief beschikbaar voor ingelogde gebruikers. Zo weten we beter wie onze (kennis) producten en diensten afnemen. We willen hiermee steeds beter in staat zijn om ons aanbod op de persoonlijke situatie en wensen van gebruikers af te stemmen. We zullen de mogelijkheden van een VeiligheidNL account de komende tijd uitbreiden. Denk aan het inzien van je bestelgeschiedenis, het beheren van een adresboek, favoriete artikelen en producten opslaan, enzovoorts.

Een VeiligheidNL account aanmaken kan snel en eenvoudig. Vul je e-mailadres, je persoonlijke gegevens en een zelfgekozen wachtwoord in op de registratiepagina en je account is direct geactiveerd.  Ter bevestiging ontvang je een e-mail op het opgegeven e-mailadres.

Als je een eerste bestelling doet, word je gevraagd een klantaccount aan te maken bij VeiligheidNL.

Met een account is het voor deze klanten eenvoudiger om een nieuwe bestelling te doen. De betaal-en verzendgegevens worden bewaard.

Daarnaast zal onze kennisaanbod en dienstverlening in de toekomst verder digitaliseren. Dit betekent dat we onze producten en diensten vaker online gaan aanbieden en zal er vaker een inlog nodig zijn. Deze diensten zullen in de toekomst gekoppeld zijn aan je VeiligheidNL account.

Op ieder nieuw toestel en in iedere nieuwe browser dien je je aan te melden. Als je telkens opnieuw moet inloggen op hetzelfde toestel, betekent dit dat je bij of na je vorige bezoek bent afgemeld. Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  • Je hebt bij een vorig bezoek aan deze website, of een van de andere websites van VeiligheidNL (bijvoorbeeld de Risicomonitor) op ‘uitloggen’ geklikt.
  • Je hebt je browsergeschiedenis of websitedata verwijderd
  • Door browser- of netwerk-instellingen worden cookies automatisch gewist bij het sluiten van de browser of opnieuw opstarten van de computer
  • Bezoek je deze website via een app van bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook, dan word je als nieuwe gebruiker beschouwd, en moet je opnieuw inloggen.

Je kunt je wachtwoord resetten door je e-mailadres in te vullen op de wachtwoord vergeten pagina. Je ontvangt dan een e-mail met een link naar een pagina om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Indien je je account en alle gegevens volledig wilt verwijderen uit ons systeem, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina. Vermeld daarbij je gebruikersnaam (account e-mailadres) en ter controle je voor-en achternaam en postcode / huisnummer combinatie. Er wordt een bevestigingsmail gestuurd naar het account e-mailadres.

De bevestiging wordt direct verstuurd nadat je je account succesvol hebt aangemaakt. Het kan zijn dat de bevestiging in je spam/ongewenste mail terecht is gekomen. Controleer altijd even deze mailboxen. Het kan ook zijn dat dat je per ongeluk een typefoutje hebt gemaakt in je e-mailadres, of dat de website niet helemaal naar behoren werkt. Heb je de mail na een uur nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via het formulier onderaan deze pagina.

Je kunt je wachtwoord wijzigen door eerst in te loggen met je e-mailadres en huidige wachtwoord, via de login link rechtsboven op elke pagina van de site (het persoon icoontje). Ga vervolgens naar ‘Accountgegevens’. Hier kun je je wachtwoord wijzigen

Omdat je e-mailadres wordt gebruikt als gebruikersnaam en er verschillende van onze systemen kunnen zijn gekoppeld aan je e-mailadres, kunnen alleen wij je e-mailadres wijzigen. Stuur een e-mail naar info@veiligheid.nl voor een verzoek om je e-mailadres te wijzigen. Wij zorgen er dan voor dat je e-mailadres in de verschillende systemen wordt aangepast en dat je onze producten en diensten ook na je e-mailadreswijziging gewoon kunt blijven gebruiken.

Je kunt eenvoudig je persoonsgegevens wijzigen op de Persoonsgegevens pagina in je VeiligheidNL account.

Op de e-mailvoorkeuren pagina in je VeiligheidNL account kun je aangeven welke e-mailupdates je wel of niet wilt ontvangen.

Bestellen van fysieke producten

Bestellen van fysieke producten doe je in 4 stappen:

  1. Zoek het product op de website en klik op de knop ‘Bestellen’. De winkelwagen verschijnt in beeld. Klik op ‘winkelwagen sluiten’ als je meer producten wilt bestellen.
  2. Als je klaar bent met bestellen, klik je op de ‘Ik ga bestellen’ knop.
  3. Vul je gegevens in of log in als je al een account hebt.
  4. Controleer de bestelling en klik op de knop ‘Bestelling plaatsen’ als alles klopt.

Je krijgt op het scherm en per e-mail een bevestiging van je bestelling. Je producten en de factuur worden vervolgens naar je opgestuurd.

Nee, producten kun je alleen bestellen via de website. In verband met onze automatische verwerking van orders accepteren we geen bestellingen die buiten de website om worden gedaan.

VeiligheidNL levert alleen producten op een adres in Nederland.

Om technische redenen kunnen we maximaal 10 dezelfde producten per bestelling via de webshop accepteren. Om meer producten te bestellen, dien je een nieuwe bestelling te plaatsen. Neem contact op met klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina voor eventuele ondersteuning.

Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail, waarin staat welke producten je hebt besteld. In deze e-mail staat ook het unieke ordernummer. Het is daarom verstandig om deze e-mail te bewaren.

Zodra je je bestelling plaatst, ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingse-mail. Heb je deze niet ontvangen, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets misgegaan. Het kan zijn dat de e-mail in de ongewenste e-mail of spamfolder is beland. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact op met onze klantenservice onderaan deze pagina voor verdere ondersteuning.

Bestellen van digitale producten zoals e-learnings

Bestellen in 4 stappen:

  1. Zoek de e-learning op de website en klik op de knop ‘Bestellen’. De winkelwagen verschijnt in beeld. Klik op ‘winkelwagen sluiten’ als je meer producten wil bestellen.
  2. Als je klaar bent met bestellen, klik je op de ‘Ik ga bestellen’ knop.
  3. Vul je gegevens in of log in als je al een account hebt.
  4. Controleer de bestelling en klik op de knop ‘Bestelling plaatsen’ als alles klopt.

Je krijgt op het scherm en per e-mail een bevestiging van je bestelling. Je ontvangt kort daarna een aparte e-mail met inloginstructies en de factuur worden naar het opgegeven factuur e-mailadres opgestuurd.

We werken aan het automatiseren van aanmeld- en inlogproces van al onze online tools, waaronder het e-learning platform. De bedoeling is dat professionals met één VeiligheidNL account op alle online tools kunnen inloggen. Op dit moment zijn we in volle ontwikkeling daarvan en hebben we ervoor gekozen om het standaard webshop checkout proces ook toe te passen op gratis e-learnings. Dat betekent dat je ook voor een gratis digitaal product je facturatiegegevens moet invullen. Je ontvangt echter geen factuur en kunt gewoon gratis de e-learning volgen. Je facturatiegegevens worden ook niet opgeslagen in ons adminisatratiesysteem.   

Momenteel kun je maximaal 1 e-learning per keer bestellen. Dat komt omdat het account waarmee je de e-learning bestelt ook gebruikt wordt om in te loggen op de e-learning portal. 

Aanmelden voor trainingen, cursussen en bijeenkomsten

Momenteel kun je per bestelling 1 persoon aanmelden. Wil je meer personen aanmelden, dan moet je per persoon een nieuwe bestelling plaatsen. Bij voorkeur met het e-mailadres van de deelnemer. 

Aanmelden in 6 stappen:

  1. Zoek de training, cursus of bijeenkomst in de agenda
  2. Selecteer op de pagina van de training, cursus of bijeenkomst de gewenste startdatum aan en klik op de knop 'Inschrijven'.
  3. De winkelwagen verschijnt in beeld. 
  4. Als je klaar bent met bestellen, klik je op de ‘Ik ga bestellen’ knop.
  5. Vul je gegevens in of log in als je al een account hebt.
  6. Controleer de bestelling en klik op de knop ‘Bestelling plaatsen’ als alles klopt.

Je krijgt op het scherm en per e-mail een bevestiging van je aanmelding. 

Het actuele overzicht van onze trainingen, cursussen en andere bijeenkomsten staat in de agenda. Hierin worden alleen trainingen en bijeenkomsten getoond waarvoor nog plekken beschikbaar zijn. Bekijk ook ons volledige aanbod opleidingen en events. 

Het kan zijn dat alle startdata van een training volgeboekt zijn. Er staan dan geen data in het groene blok rechts op de pagina van de betreffende training. Kijk voor het volledige aanbod van beschikbare trainingen in onze agenda.

Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden.

Voor het volgen van sommige trainingen of cursussen is een bepaalde vooropleiding vereist. Op de pagina van de training of cursus, staan deze eisen vermeld. Bij twijfel is het aan te raden om contact op te nemen met de klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina. Voldoe je namelijk niet aan de eisen, dan is deelname helaas niet mogelijk en moeten we je aanmeldingen annuleren.

Na het succesvol voltooien van de training of cursus, ontvang je een e-mail met verdere instructies voor het toekennen van accreditatiepunten.

Als een training is geaccrediteerd, dan kun je dat zien op de pagina van de betreffende training onder het kopje ‘accreditatiepunten’. Daar kun je onder andere zien hoeveel accreditatiepunten er worden toegekend per beroepsgroep. Voor verdere vragen hierover kun je ook terecht bij onze klantenservice.

Betalen

Het is op dit moment alleen mogelijk om op basis van een factuur te betalen. Het is helaas nog niet mogelijk om producten online af te rekenen via bijvoorbeeld iDEAL of creditcard.

Na het plaatsen van een bestelling wordt deze door onze administratie verwerkt en ontvang je in de regel binnen 14 dagen de factuur op het opgegeven e-mailadres.

Vanaf 14 dagen voorafgaand aan de startdatum van een training, cursus of bijeenkomst ontvang je de factuur op het opgegeven e-mailadres.

Na het plaatsen van een bestelling wordt deze door onze administratie verwerkt en ontvang je in de regel binnen 14 dagen de factuur op het opgegeven e-mailadres.

VeiligheidNL is BTW plichtig. Alle prijzen op de website zijn exclusief 21% BTW. Tijdens het afrekenen wordt de BTW berekend en getoond.

Zodra je je bestelling plaatst, ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingse-mail. Heb je deze niet ontvangen, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets misgegaan. Het kan zijn dat de e-mail in de ongewenste e-mail of spamfolder is beland. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact op met onze klantenservice via het formulier onderaan deze pagina voor verdere ondersteuning.

Verzenden en retourneren van product bestellingen

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces heb je de optie om een ander verzendadres op te geven.

De levertijd is in de regel 5 tot 10 werkdagen, mits het gekozen artikel op voorraad is.

We berekenen standaard € 7,95 verzend- en administratiekosten. 

Annuleren en wijzigen van product bestellingen

Je kunt je bestelling tot 14 dagen na het aankoopmoment kosteloos annuleren. Meld dit bij de klantenservice via onderstaand contactformulier en vermeld daarbij je naam- en adresgegevens en de gegevens van het bestelde product. Je krijgt het al afgeschreven bedrag binnen 30 dagen terug op je rekening gestort. Mocht de bestelling al zijn geleverd, dan komen de kosten voor het retour zenden van het artikel voor eigen rekening. Digitale producten kunnen niet worden geannuleerd.

Helaas kunnen bestellingen niet zomaar meer worden gewijzigd. Mocht je een fout in je bestelling ontdekken, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina. Voor efficiënte ondersteuning is het fijn als je je ordernummer en andere gegevens bij de hand hebt. Deze staan vermeld in de bevestigingse-mail.

Het annuleren van een bestelling is kosteloos. De kosten voor de retourverzending zijn echter wel voor eigen rekening.

Annuleren of wijzigen van een aanmelding

De aanmelding kan je uiterlijk 4 weken vóór de startdatum van de training kosteloos annuleren. Bij annuleren binnen 4 weken voor de startdatum ben je verplicht het volledige bedrag te betalen. 

Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden.

Annulering meer dan 4 weken voor de startdatum is kosteloos. Bij annulering binnen 4 weken voor de startdatum is het volledige bedrag verschuldigd. 

Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden.

Bij verhindering mag je je kosteloos laten vervangen door een collega, als deze voldoet aan het profiel. De vervanging moet voor start van de cursus worden doorgegeven aan de klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina.

Je kunt tot uiterlijk 4 weken vóór de startdatum van de training waarvoor je je hebt aangemeld een verzoek doen voor het wijzigen van de startdatum. Dit kan via onze klantenservice.

Contactformulier

Staat je vraag hier niet tussen of heb je ondersteuning nodig, neem dan contact met ons op via dit formulier.

Meld je aan voor onze e-mail updates om op de hoogte te blijven.