Ga door naar hoofdinhoud
Dansen festival gehoor

I Love My Ears

Als je je gehoor beschermt, geniet je langer van muziek. Dat is wat de campagne I Love My Ears voor staat. Met verschillende partijen promoten we veilig luisteren naar versterkte muziek.

Doel

Een gezond gehoor voor bezoekers van locaties met versterkte muziek. 

Doelgroep

Bezoekers en medewerkers van locaties met versterkte muziek. Denk aan de sportschool, festivals en poppodia, studentenverenigingen, bioscopen etc. 

Aanpak

Door campagnes aandacht vragen voor het belang van het voorkomen van gehoorschade, met als hoofdboodschap: draag oordoppen met muziekfilter, gun je oren af en toe rust en houd voldoende afstand tot de speakers.

placeholder
Ongeveer 50%
van de festival- en poppodia bezoeker draagt oordoppen.

Het is belangrijk dat mensen meer en langer van hun oren en van muziek kunnen genieten. Of dit nu op een festival of een studentenfeest is, of tijdens de spinningles in de sportschool. Door krachten te bundelen, bereiken we meer mensen. Meer mensen om de volgende boodschap over te brengen: draag oordoppen met muziekfilter, gun je oren af en toe rust en houd voldoende afstand tot de speakers.

I Love My Ears richt zich op twee verschillende doelgroepen: 

  • Consumenten: bezoekers van locaties met versterkte muziek. 
  • Professionals: onder professionals verstaan we alle medewerkers, van werkvloer tot directie, die betrokken zijn bij (evenementen)organisaties en (evenementen)locaties met versterkte muziek. 

 

Positieve beweging starten

I Love My Ears heeft als doel om een positieve beweging te starten, door het: 

  • Monitoren van de toepassing van gehoorbeschermende maatregelen plus het monitoren van de ontwikkelingen en drijfveren om dit te gebruiken. 
  • Ontwikkelen en uitvoeren van effectieve gedragscampagnes: op maat voor diverse doelgroepen. 
  • Faciliteren van uitvoerende organisaties en de professionals die hier werkzaam zijn, bij het in de praktijk toepassen van gehoorbeschermende maatregelen, het bewaken en monitoren van geluidsniveaus en hun voorlichtingsrol aan hun bezoekers. 
  • Uitzetten van de ILME-campagne, samen met professionals, huidige en nieuwe samenwerkingspartners en ambassadeurs. 

 

Samenwerkingspartners

De vijf betrokken partijen bij I Love My Ears zijn:  

  1. Vereniging van EvenementenMakers
  2. Vereniging Nederlandse Poppodia en –Festivals
  3. NL Actief
  4. Landelijke Kamer van Verenigingen
  5. VeiligheidNL

Aan de slag

Wat doet I love my ears:
placeholder
Website

Voor consumenten

Op www.ilovemyears.nl en via diverse campagnes promoten we het gebruik van gehoorbescherming.  We informeren over de effecten van blootstelling van je oren aan geluid zonder bescherming en over de mogelijkheden van gehoorbescherming en het maken van passende keuzes daarbij. 
Alle gehoortips
placeholder
Materialen

Voor organisaties

We begeleiden de communicatie, door materialen beschikbaar te stellen en te helpen bij het opzetten van een strategie en plan.
Naar materialen

Samenwerken op dit onderwerp?

Thema

Gehoorschadepreventie

Gehoorschade komt vaak voor. Eén op de acht Nederlanders boven de 40 jaar heeft gehoorverlies, deels door blootstelling aan hard geluid. Het thema Gehoorschadepreventie zet zich in om deze onomkeerbare vorm van letsel te voorkomen.

Meer over dit thema
placeholder